باکمال خوشوقتی تشکیل کنگره دهم حزب مشروطه ایران را که مصادف با بیستمین سالگرد بنیان گزاری و تأسیس حزب نیز می‌باشد از صمیم قلب به کلیه همرزمان و همچنین به شرکت‌کنندگان گرامی در این کنگره تبریک و تهنیت میگویم و از اینکه شوربختانه شخصاً نتوانسته‌ام در این کنگره حضور پیدا کنم بسیار متأسفم.
بیست سال قبل در چنین ایامی و در شرایطی بس دشوار پس از فاجعه انقلاب به اتفاق هم‌رزمان و با مشکلات فراوان موفق شدیم سازمان مشروطه خواهان ایران را در خارج از کشور بنیاد نهیم. آنگاه بر آن اساس چند سال بعد حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات) پا به عرصه وجود گذاشت و خوشبختانه این حزب توانسته است در شرایطی صعب و مشکل درراه رهایی ایران و تأمین آزادی و دمکراسی بیست سال مبارزه نماید. ولی متأسفانه باید اذعان کنیم که باوجود کوشش فراوان در این مبارزات تابه‌حال توفیق لازم برای رهایی ایران حاصل نگردیده است.
دوستان، در شرایط فعلی متأسفانه، ایران و به‌طور کلی همه منطقه خاورمیانه در وضعیتی بسیار نگران‌کننده بسر می‌برد، گرچه خطر حمله نظامی و جنگ بر سر مناقشه اتمی کمتر شده ولی خطر سرایت آتشی که سراسر منطقه خاورمیانه را در خود فروبرده و متأسفانه در کینه و نفرت مذهبی می‌سوزاند شدیداً وطن ما را تهدید می‌کند.
مهم‌ترین مسئله‌ای که باید در شرایط فعلی بدان توجه مخصوص داشته باشیم اوضاع اسف‌انگیز فعلی ایران است، همه شاهد هستیم که بحران اقتصادی و سیاسی ایران ابعاد بی‌نظیری پیداکرده است. نرخ تورم نه‌تنها مهار نشده که رو به افزایش نهاده است، کمبود درزمینهٔ نیازمندی‌های اساسی مردم بخصوص طبقات محروم و متوسط از همیشه محسوس‌تر شده، فساد بیداد می‌کند و در همه دستگاه‌های دولتی به صورتی بی‌سابقه و علنی به چشم می‌خورد، نزاع بین جناح‌های حاکمه در همه زمینه‌ها هرروز رژیم را از انجام وظائف اولیه و مقدماتی هم ناتوان‌تر می‌کند. ادامه خشونت عوامل دولتی بخصوص علیه زنان و نبودن آزادی‌های سیاسی، با این مسائل اقتصادی دست‌به‌دست هم داده و درنتیجه ما امروز شاهد وجود عمیق‌ترین و گسترده‌ترین امواج نارضایتی در میان همه قشرها و طبقات مردم هستیم. به همین دلیل مردم ایران از همیشه تشنه‌تر، آماده‌تر و علاقه‌مندتر به تغییر و دگرگونی اساسی در نظام حکومتی و سیاسی ایران هستند و به علت میزان بالای نارضایتی و سرخوردگی عمومی، امکان پیروزی نیروهای ملی و آزادیخواه از همیشه بیشتر است و به همین دلیل هم ضرورت مبارزه و تشدید تلاش و کوشش برای جمع‌آوری نیروها و دست‌به‌دست هم دادن از همیشه بیشتر است.
ما بر این باوریم که رهایی ایران درگرو براندازی حکومت جمهوری اسلامی است. این براندازی وقتی چاره‌ساز خواهد بود که به همت خود ملت ایران تحقق یابد و البته چنین براندازی بدون تردید احتیاج به رهبری کارساز، فعال و البته کوشش هوشیارانه دارد.
بنابراین من معتقدم نجات وطن احتیاج به گردهمائی و همراهی تعدادی از این شخصیت‌های دگراندیش وطن دارد که وجاهت ملی و آگاهی آن‌ها به این گردهمائی ویژگی نماد ملی بخشد. درنتیجه ملت ایران را از هر کیش و تبار و دارندگان باورهای گوناگون به دنبال خود آورد و رهایی وطن را راه نماید.
لذا اکنون‌که هم‌وطنان ما همه این مراحل را سپری کرده‌اند و مجدانه در پی پایان دادن به این دوران بدبختی و مذلت هستند پیش از آنکه بازهم این تبهکاران و دیوصفتان بتوانند خون عده بیشتری از هم‌وطنان ما را بریزند باید در درون و برون از مرزهای ایران‌زمین دست در دست هم بگذاریم و برای رهایی هم‌وطنانمان کوشش جانکاه و مجددانه بیشتری بکنیم. البته تا زمانی که نوعی تفاهم، همدلی و پذیرش متقابل و اشتراک مساعی بین نیروهای آزادی‌خواه در داخل و خارج ایران و به‌ویژه بین رهبران، سخنگویان و نظریه‌پردازان آنان به وجود نیآید، یک عامل و عنصر مهم این مبارزه مفقود است.
امیدوارم و صمیمانه آرزو می‌کند که همرزمان، هم‌وطنان گرامی و بخصوص جوانان برومند ایران‌زمین که شایستگی خود را چه در ایران و چه در برون از مرزهای ایران همواره به‌وضوح نشان داده‌اند و ایران آینده متعلق به آنان است بیش‌ازپیش جهت آزادی و تأمین دمکراسی و جدائی دین از حکومت و رهایی ایران مجدانه بکوشند و موجبات سرفرازی میهن عزیزمان، ایران را فراهم آورند.

سپاسگزارم