فواد پاشائی دبیر کل حزب در کنگره 2014 حزب مشروطه ایران (لیبرال دموکرات) ‏

با ابراز بهترین درودها خدمت شما، خانم‌ها، آقایان میهمانان گرامی و هموندان عزیز که از شهرها و کشورهای دیگر به این کنگره تشریف آورده‌اید.
کنگره‌های حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات) هر دو سال یک‌بار در قاره اروپا و یا امریکا برگزار می‌گردد؛ و امسال بسیار خوشحال و سربلندم که در مقام دبیر کل حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات) یادآوری کنم که با پای مردی هموندان حزب و بهره‌مندی از توان یارانم در شورای مرکزی و رهنمودهای رایزنان محترم شورای مرکزی – 20 سالگی حزب و دهمین کنگره را باهم آغاز می‌کنیم. بیست دو سال بیش بنیان‌گذاران حزب در یک برسی و تحقیق دوساله و نشست‌های فراوان در امریکا و اروپا و ملاقات گوناگون با ایرانیان درنهایت با پایمردی اسدالله مروتی دکتر خسرو اکمل و تلاش و از خود گذشتگی غیرقابل تصور شادروان دکتر داریوش همایون و تنی چند از یارانمان که همچنان از بدو آغاز با حزب بوده‌اند نهایتاً در آوریل 1994 در شهر کلن آلمان اولین همایش با پشتیبانی مالی حمید گل بابایی و مرحوم محمود جبار پور حزب مشروطه ایران بانام سازمان مشروطه خواهان تأسیس و آغاز به کار خود را اعلام کرد.
حزب در آغاز همواره با مشکلات فراوان و متفاوتی روبرو بوده است. ایجاد نظم داخلی – تشکیل شاخه‌ها مبارزه با شایعه‌سازی و هم سو کردن هموندان برای قبول یک نظم منظم حزبی و فراهم کردن هزینه‌های مالی ساختن کادرهای سیاسی و اجرائی – ایجاد نشریه و- سایت حزبی و درنهایت به وجود آوردن تلویزیون حزب مشروطه ایران بانام راه آینده. همواره از سال‌های آغازین تأسیس حزب مشروطه ایران ما مورد هجوم دستگاه‌ها امنیتی و نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی بوده و هستیم. این حمله‌ها هم از طریق افراد نفوذی که تلاش می‌شود در داخل حزب جاسازی شوند و هم از طریق مراقبت‌های کادرهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی از هموندان حزب انجام‌گرفته و می‌گیرد. خصوصاً آنانی که خود و یا افراد خانواده‌شان که اقدام مسافرت به ایران می‌نمایند.
در این سال‌ها تعدادی از این موارد دیده‌شده که حزب گاه به‌طور علنی و گاه غیرعلنی با آن مقابله لازم را انجام داده است حتی در چند مورد اقوام بسیار نزدیک به فرد حامل پیام و مسئول قانع کردن فرد مذبور بوده‌اند. حتی در وب‌سایت وزارت اطلاعات حزب مشروطه ایران بزرگ‌ترین تشکیلات مخالف جمهوری اسلامی در خارج از کشور رده‌بندی کرده است. نام چند نفر از اعضا حزب به‌عنوان عوامل خطرناک برای امنیتت جمهوری در آن دیده می‌شود. لطفاً اگر هوس گردید به وب‌سایت وزارت اطلاعات سری بزنید هرگز از کامپیوتر خود این کار را نکنید چون فوراً آی پی کامپیوتر شما هک می‌شود.
یکی دیگر از مسائلی که همواره احتیاج فراوان به‌وقت و انرژی دارد مسئله یارگیری و ایجاد هسته‌های داخل کشور می‌باشد که به‌اجبار با تغیر تاکتیک و روش‌های سازمان‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی برای حفظ هموندان مجبور به تغییراتی درروش ارتباط و یارگیری می‌شویم. حزب مشروطه ایران همواره از روز نخست با اندیشه مدرنیته سعی در به روزه کردن ایران و مردم ایران داشته زمانی که ما برای اولین بار در کنگره…۳… مخالفت با اعدام را مطرح کردیم بسیار کسان بر ما تاختند و این ناآشنائی با نظرات حزب تا بدان جا پیش رفت که ما را متهم به حمایت از جمهوری اسلامی کردند؛ و مدعی شدند که برای نجات آخوندها از اعدام با اعدام مخالف می‌کنیم، اما حزب همواره بی‌اعتنا بر نظرات خود پای فشرده و امروز خوشبختانه مخالفت با اعدام یکی از اصول پذیرفته‌شده در بین همه نیروهای مخالف جمهوری اسلامی می‌باشد ما همواره بر اصل مردم‌سالاری و دمکراسی پایبند بوده و بر این مهم پای فشرده‌ایم _ ما در حزب مشروطه ایران هیچ اقلیتی در ایران نه شناخته و نه باور داریم همه مردم ایران از زن مرد – کرد فارس- ترکمن بلوچ – مسیحی مسلمان- کلیمی بهایی- زرتشتی بی‌دین- همه مردم ایران‌اند و از حق مساوی در تمامی مراحل زندگی برخوردار می‌باشند.
ما ایران را ملک شخصی هیچ گروه و دسته‌ای ندانسته و معتقدیم که ایران سرزمین مشاع فرد مردم ایران است و تمامی مردم از رهبر مملکت پادشاه رئیس‌جمهور تا کشاورز در دورترین نقطه ایران از حق مساوی برخوردارند. نگاه ما به سیاست حکومتی سکولار و سرچشمه گرفته از رأی حقیقی مردم می‌باشد ما مردم را حاکم بر سرنوشت خود دانسته و هرگونه جانشین تفکری آن را رد می‌کنیم. مسئله و مشکلات زنان در جامعه ایران همیشه برای حزب مشروطه از اهمیت خاصی برخوردار بوده است و برابری زن و مرد در همه امور اجتماعی و قانونی از حقوق جدایی‌ناپذیری می‌باشد که نه‌تنها از آن حمایت می‌کنیم بلکه معتقدیم که برای جبران گذشته تا مدت‌ها باید به بانوان امکانات اجتماعی بیشتری داده شود از این روی در کنگره ۳ قطعنامه را که نظرات ما را در این مورد جمع‌بندی کرده بود را صادر و به منشور حزب ملحق کردیم یکپارچگی و تمامیت ارضی ایران برای ما از هر چیز مهم‌تر است و برای حفظ آن از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم کرد و برای محترم شمردن حقوق اقوام ایرانی در کنگره قطعنامه حقوق اقوام و عدم تمرکز را صادر کردیم که به اذعان همه کامل‌ترین منشور در ارتباط با حقوق اقوام هست. ما ساختار حکومت اسلامی را غیرقابل تصحیح دانسته و هر نمایشی برای اصلاح این حکومت را اتلاف وقت و فرصت دادان به یک حکومت واپس‌گرا می‌دانیم.. ما در مسئله روابط خارجی از حسن هم‌جواری و دوستی در روابط ضمن احترام متقابل با همه کشورهایی که از تروریسم پشتیبانی نمی‌کنند سرمشق خود قرار می‌دهیم.
و اما حزب مشروطه ایران در آغاز بیست یکمین سالگردش:
الف ) اندیشه ایجاد کادرهای سیاسی برای حزب قبل از کنگره چهارم مورد برسی قرار گرفت و نظر به وسعت و پراکندگی هموندان حزب در جهان و تفاوت‌های تخصصی و تحصیلی دفتر آموزش سیاسی به همت سیامک قطبی دکتر حمید تفضلی و محسن کردی شروع به کارکرد که بعد از دو کنگره جای خود را به دفتر پژوهش در حزب داد که بهترین راه و روش برای ایجاد کادرهای سیاسی از طریق شبکه اینترنتی و مدیریت و سرپرستی این پروژه به عهده دوست و همکار عزیزم آقای بابک قطبی می‌باشد؛ که جا دارد از ایشان کمال تشکر و قدردانی را به نمایم.
ب) وب‌سایت حزب مشروطه ایران: وب‌سایت حزب مشروطه ایران به مدت 18 سال است که آغاز بکار نموده است در آغاز این وب‌سایت در امریکا و توسط آقای مهندس فرزاد فراهانی و گروه همکاران ایشان در لس‌آنجلس اداره می‌شد؛ که بعد برای مدت کوتاهی به دیگر هموند نمان در شاخه سندیاگو واگذار گردید سپس آقای بهمن زاهدی این مهم را بر عهده گرفتند و این سایت را به یکی از پربیننده‌ترین‌های سایت‌های ایرانی تبدیل نمودند؛ و اگر زمان سرپرستی سایت را روزانه فقط 4 ساعت برآورد کنیم در ظرف 10 سال می‌توان به رقمی معادل 14000 ساعت تلاش برای زنده نگاه‌داشتن سایت رسید. حزب در شرایط فعلی سایت خود از طریق سرورهای خود منتشر می‌کند و گاه چندین بار در ماه مورد حمله‌های هکرهای وزارت اطلاعات قرار می‌گیرد که در این مدت فقط یک‌بار به‌جز چند ساعت قادر به از کار انداختن این سایت نشده‌اند و در شرایطی که گاه سایت‌های بزرگ جهانی مورد این حمله‌ها قرارگرفته و کل و یا قسمتی از آن‌ها برای مدتی در دسترس نمی‌باشند جا دارد از این‌همه تلاش بی‌امان ازخودگذشتگی و پایداری آقای بهمن زاهدی به خاطر مراقبت‌ها و همکاری‌شان تشکر کرده و مراتب قدردانی خود را به ایشان ابلاغ نمایم.
پ ) راه آینده نشریه حزب که به مدت ۱۴ سال اخبار و نظرات حزب را در آلمان و به سردبیری آقای بهمن امیرحسینی و کمک‌های بی‌دریغ آقایان دکتر حسین یزدی و دکتر نادر زاهدی منتشر می‌شد کمک بزرگی به گسترش افکار حزب نمود
ت) برنامه تلویزیونی حزب مشروطه ایران (راه آینده) این برنامه از آغاز به سرپرستی مهندس فرزاد فراهانی و گروه همکاران ایشان آقای رضا رازی و آرش رازی به مدت 14 سال بی‌وقفه و به‌طور مدام هر هفته به مدت یک ساعت پخش زنده و یک ساعت پخش مجدد از طریق کانال یک در لوس‌آنجلس در سراسر جهان پخش می‌گردد. لازم به یادآوری است برنامه تلویزیونی حزب به مدت 3 سال هفته‌ای دو برنامه زنده را تولید و پخش می‌نموده است؛ و در کل می‌توان تولید قریب 900 ساعت برنامه و با بازپخش آن بیش از 1800 ساعت برنامه بر سراسر جهان مخصوصاً ایران پخش‌شده و بینندگان ما از مردم سیستان بلوچستان تا آذرشهر و مرند از قصر شیرین گرفته تا سرخس در برمی‌گیرد. لازم به یادآوری است که از طریق برنامه تلویزیونی حزب قادر به ارتباط بسیار نزدیک با مبارزان داخل ایران شد و هم‌اکنون نیز بعد از دستگیری‌های 1388 و خروج بسیاری از هموندان داخل هنوز ارتباط و اطلاعات ما بیشتر از همین طریق است. وزارت اطلاعات از طریق واحدی در یک ساختمان سه‌طبقه در نزدیکی فرودگاه مهرآباد یک گروه چندنفره برنامه‌های تلویزیونی حزب را مانیتور می‌نماید و با در نظر گرفتن ماهیت برنامه‌ها که هیچ مخاطب تلفنی ندارد و تماماً تولید می‌باشد حداقل 5 تا 6 ساعت زمان برای هر برنامه مصرف می‌شود ما را با رقم بیش از ده هزار (10000) ساعت تلاش فقط در واحد تلویزیون رودررو قرار می‌دهد؛ که خود افتخار دیگری درراه مبازره با جمهوری اسلامی است.

اقدامات شاخه‌ها:

شاخه‌ها و هسته‌های حزب چه در اروپا و چه در امریکا همواره به تلاش خود ادامه داده‌اند و در همه مراسم چه به‌طور مستقل و چه با مشارکت دیگر سازمان‌ها و گروه‌ها در اکثر تظاهرات و تظاهرات شرکت مؤثر داشته و همواره پرچم مبارزه را با جمهوری اسلامی را افراشته نگاه داشته‌اند. میزهای خبررسانی که بیشتر در شهرهای اروپائی تشکیل می‌گردد در امریکا شکل الکترونیکی به خود گرفت و جوانان شاخه‌های لس‌آنجلس در چند مورد همگی هم آهنگ با داشتن لب تاپ و آی پد در گروه‌ها 10 الی 12 نفر به مناطق پر رفت آمد شهر رفته و مردم را با جنایات جمهوری اسلامی آشنا کردند؛ و از آن‌ها تقاضای حمایت معنوی نمودند؛ که من به‌شخصه از همه اقدامات این هموندان قدردانی می‌کند.

و درنهایت شورای مرکزی:

تمامی اقداماتی که در هسته‌های چند نفره تا شاخه‌های پر هموند خود انجام دادیم امکان‌پذیر نبود اگر من از دوستی برادری یکرنگی و از خود گذشتگی یارانم در شورای مرکزی برخوردار نبودم و دکتر نادر زاهدی معاون دبیر کل که بودن در نظر گرفتن تفاوت زمانی در هر موقع شبانه‌روز پذیرای تلفن و ارتباط وقت و بی‌وقت من بوده است. آقای مهندس شایان آریا که همواره همانند برادری بی‌ریا همواره من را یاری داده و از هیچ کمکی دریغ نداشته است. آقای دکتر حسین یزدی که همیشه پشتیبان فکری و تجربیاتشان برای من بسیار پرارزش بوده است. آقای قطبی که تلاش‌های منظمشان در دفتر پژوهش برای حزب بسیار ارزشمند است.

پاینده ایران
زنده باد ملت ایران

فواد پاشایی ‏