بیانیه حزب مشروطه ايران (ليبرال دمكرات)

اختلافات ارضی بین دو کشور برادر و همسایه ایران در قفقاز، جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان، که منجر به بروز جنگی با تلفات و خسارات بسیار شد، بار دیگر ناتوانی رژیم جمهوری اسلامی را در اداره درست کشور در جهت حفظ منافع ملی ایران نشان داد.

کشور ترکیه با استفاده از فرصت شمار زیادی از جنگجویان تحت حمایت خویش را از شمال سوریه به منطقه جنگی گسیل داشته تا منافع درازمدت خود را تامین کند. همچنین منابع پان ترکیسم در ترکیه مدت هاست بی وقفه در شیپور جدایی خواهی در استان های آذری نشین ایران می دمند، بی آن که رژیم مسلط بر ایران اقدام موثری در این زمینه بردارد.

در عین حال تداوم شرایط چهل سال گذشته حاکم بر ایران از جمله تبعیض، انحصار طلبی، فساد همه جانبه، رانت خواری، سرکوب مردم، انتصاب ذوب شدگان در ولایت به عنوان نماینده مردم در مجلس شورا، زیر پا گذاشتن اصول بیانیه جهانی حقوق بشر و… توسط جمهوری اسلامی باعث شده که گروه هایی از هم میهنانمان در میان اقوام و تیره های ایرانی به اندیشه جدایی از کشور آبا و اجدادی خود گرایش یابند و خطر جنگ های داخلی تمامیت ارضی کشور را به خطر اندازد.

رژیم ولایت فقیه که منابع مالی ایران را صرف حمایت از حکومت بشار اسد در سوریه و تقویت ایادی خود در عراق و یمن و نیز پشتیبانی از دولت دیکتاتور ونزوئلا می کند، در عمل از انجام وظیفه خود برای ایجاد شرایط زندگی بهتر همه ایرانیان و آبادانی استان های مرزی کشور بازمانده و ایران را به مخاطره تکه پاره شدن انداخته است.
ما ضمن محکوم کردن هر گونه تحرکات جدایی خواهانه، از هم میهنان عزیز به ویژه در استان هایی که نیروهایی در کشورهای همسایه برای تسلط بر آن ها دندان طمع تیز کرده اند، درخواست می کنیم با کوشش های خود و فشار بر جمهوری اسلامی برای اجرای اصول حقوق بشر و رفع تبعیض بین ایرانیان، مانع از اقدامات بدخواهانه گروهی نادان و سرسپرده و تجزیه طلب شوند و نگذارند تا ایران به لیبی و سوریه دیگری تبدیل و بازیچه قدرت های جهانی و منطقه ای شود.

یادآوری و تاکید می کنیم عدم تمرکز در اداره کشور به معنای تقسیم پذیری حکومت و تقسیم ناپذیری حاکمیت که در اسناد حزبی ما توضیح داده شده، راهی سنجیده برای مشارکت مردم در اداره امور داخلی استان های کشور و پادزهری علیه فعالیت های مسموم وابستگان به اجنبی می باشد. مسئولیت دهی به مردم سبب مشارکت بیشتر قشرهای مختلف جامعه در فعالیت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و باعث بالا رفتن تجربه و بینش آنان می شود که به نوبه خود سازندگی و پیشرفت کشور را در پی دارد.

پاینده ایران
زنده باد ملت بزرگ ایران
حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات)