هم‌میهنان گرامی

همه می‌دانیم اکثریت فرهنگیان ما از ایران‌دوستان و ایران‌سازان راستین کشورند که‌ همواره با کمترین دستمزد و بیشترین عشق و تلاش، به سازندگی و آموزش و پرورش نسل‌های آینده می پردازند.

خواست بحق فرهنگیان در تعدیل حقوق آنان نزدیک به بیست سال پیش با اعتراض‌هایی کوچک آغاز و پا بپای اعتراضات دیگر اقشار جامعه، امروز به یک جنبش سراسری بدل شده و در بیش از دویست شهر گسترش یافته است.

امروز خواسته‌های صنفی معلمان عزیز، بحق با خواست‌های همه ایرانیان درهم آمیخته شده و رنگ اعتراض ملی بخود گرفته است که بازتاب چند دهه ویرانگری، سودجویی، تنگ‌نظری و سرکوب و‌شکنجه بنام دین و مذهب است و دستاوردهایی جز کشتار بهترین آزادگان ایران، غارت منابع، تاراج استعدادها و‌مهاجرت دانش‌آموختگان و هنرمندان و رواج فساد و تباهی و‌محرومیت مردم ایران نداشته و نابودی طبیعت و محیط زیست ایران و تهدید و نابودی زندگی شرافتمندانه فرهنگیان از آن جمله است.

ما امضاکنندگان زیر با تمام نیرو و امکانات از تصمیمات شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان پشتیبانی می‌کنیم ‌و ادامه‌ی مبارزه متشکل و متحد آنان را نقطه عطفی در سرنوشت سیاسی ایران بحساب می آوریم و باور داریم که دانش‌آموزان، دانشجویان و استادان، کارمندان، کارگران، ارتشیان، سپاهیان، جوانان و روحانیان آزاده و ایران‌دوست، هرگز آموزگاران خود را تنها نخواهند گذاشت.

ما از فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان و اعتصاب معلمان در اعتراض به اجرا نشدن رتبه‌بندی معلمان، همسان‌سازی حقوق مشاغل به ویژه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و کاهش مشکلات معیشتی آنان، افزایش دستمزد و آزادی معلمان بازداشتی و توقف روند پولی‌سازی آموزش در ایران پشتیبانی می‌نمائیم.

ما خواهان آزادی فوری و بی قید شرط همه معلمان بازداشتی هستیم و ازهمه تشکل‌های صنفی، مدنی و سیاسی ایران می‌خواهیم از خواست‌های به حق معلمان دفاع کنند و صدای آنها در سراسر ایران و جهان باشند.

پاینده ایران

پیش بسوی همبستگی ملی

۳۰ آذر۱۴۰۰ برابر با ۲۱ دسامبر۲۰۲۱

 

احزاب و سازمانها به ترتیب حروف الفبا:

انجمن اتحاد برای آغازی نو

اندیشکده آوای آزادی

جبهه ملی ایران – خارج کشور

جمعیت سوسیال دموکراسی برای ایران

جنبش سکولار دموکراسی ایران

حزب سکولار دموکرات ایرانیان

حزب مشروطه ‏ایران (لیبرال دمکرات)

سازمان برونمرزی حزب پان ایرانیست

شبکه فرشگرد

نهاد مردمی ‏