The Constitutionalist Party of Iran (Liberal Democrat)
The Constitutionalist Party of Iran (Liberal Democrat)

اعتراض به تائید حکم 16 سال زندان برای دو دانشجوی برجسته

۱۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۷ ژوئن ۲۰۲۲

بیدادگاه تجدید نظر رژیم ضد ایرانی جمهوری اسلامی که بنیادش بر جهل و خرافات بنا شده است حکم شانزده سال زندان امیرحسین مرادی و علی یونسی دانشجویان نخبه رشته‌های فیزیک و کامپیوتر در بهترین دانشگاه صنعتی کشورمان، را بر پایه اتهامات واهی “فساد فی الارض” و “تبلیغ علیه نظام” تایید کرده است.

این دو جوان برجسته که در المپیادهای کشوری و جهانی نجوم موفق به کسب نشان طلا شده‌اند و می‌توانند پس از تکمیل تحصیلات خود در خدمت هم‌میهنان و کشور عزیزمان درآیند، بیش از دو سال است که در اسارت فرقه تبهکار حاکم بر ایران از زندگی و تحصیل دانش محروم مانده و در بدترین شرایط غیر انسانی نگه‌داری می‌شوند.

پیش از این سازمان عفو بین‌الملل، شماری از برندگان جایزه نوبل و بیش از 170 تن از استادان دانشگاه خواستار آزادی این دو دانشجو بیگناه شده بودند ولی رژیم ایران ویرانگر جمهوری اسلامی که دشمن دانش و پیشرفت است همچنان بی‌اعتنا به خواست چهره‌های بارز و سرشناس دانش در جهان و ایران بر سیاست نابودی فکر و اندیشه و سرکوب آزاداندیشان ادامه می‌دهد.

حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات) حکم بیدادگاه قوه قضائیه فاسد و دست نشانده ولی فقیه را به شدت محکوم کرده و مردود می‌داند و خواستار آزادی این دو دانشجوی هم میهن می‌باشد.

 

پاینده ایران                       زنده باد ملت بزرگ ایران                      حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات)