محکومیت موج جدید سرکوب در ایران

رژیم دژخیم و ایران ستیز مافیایی جمهوری اسلامی در وحشت از اوج گیری خیزش‌های اعتراضی مردم آزادیخواه، باردیگر اقدام به دستگیریهای گسترده در تهران و شهرستانها کرده است. از روز دوشنبه ۲۰ تیر تعدادی از اعضای خانواده‌های دادخواه جاویدنامان آبان ۹۸ با یورش مزدوران دستگاه‌های امنیتی خامنه‌ای بازداشت شده‌اند. بنابر گزارش‌ها تاکنون محبوبه رمضانی مادر پژمان قلی‌پور، سکینه احمدی مادر ابراهیم کتابدار و رحیمه یوسف زاده مادر نوید بهبودی در منزل شخصی خانم یوسف زاده در تهران و همچنین ایران الهیاری مادر مهرداد معین‌فر، زینب محمدی مادر محمد طاهری، طلعت مشکی مادر محسن جعفر پناه به همراه دخترش سمیه جعفر پناه ، ناهید شیر پیشه، مهرداد بختیاری مادر و عموی پویا بختیاری و سعید دامور برادر وحید دامور توسط ددمنشان سرکوبگر جمهوری اسلامی بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه تروریستی پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار خبری بی‌پایه و اساس این دلیران دادخواه را «اغتشاشگر»  نامیده و در سناریویی نخ نما مدعی ارتباط آنان با سرویس جاسوسی خارجی و دریافت پول از آنان شده است.

افزون براین، رژیم درمانده جمهوری اسلامی برخی از امضا کنندگان بیانیه «تفنگت را زمین بگذار» از جمله محمد رسول‌اف، جعفر پناهی و مصطفی آل‌احمد را نیز دستگیر نموده است.

جمهوری اسلامی گمان می‌برد که با افزایش سرکوب و دستگیری‌های افسار گسیخته می‌تواند دادخواهان، زنان و مردان آزادیخواه را به خاموشی وادارد، اما خانواده‌های جاویدنامانِ همواره استوار در میدان مبارزه، نماد جنبش دادخواهی بوده و با زندانی کردن و یا سناریوسازی‌، نه تنها جنبش خاموش نمی‌شود، بلکه این نماد درخشانتر و بی‌شک جنبش مبارزاتی زنان ایران زمین پرشورتر دنبال می‌گردد. چونانکه در پی فراخوان کنشگران مخالف با حجاب اجباری در ایران، شمار زیادی از زنان آزاده و شجاع در ۲۱ تیر، روزی که حکومت آن را بعنوان روز «عفاف و حجاب» وارد تقویم نموده است، به صورت گسترده‌ای از کارزار «حجاب بی‌ حجاب» استقبال کرده و بی حجاب در خیابان‌ها و فروشگاه‌ها حضور یافتند.

ما امضا کنندگان زیر به سردمداران و مزدوران جمهوری اسلامی هشدار می‌دهیم؛ افزایش سرکوب، خشونت و دستگیری‌های دادخواهان و آزادیخواهان، تنها پرونده سیاه و جنایتبار شما را ننگین‌تر نموده و ملت هوشیار ایران فریب دسیسه‌ها و سناریو‌های شما را نخواهند خورد. بیگمان در فردای آزادی ایران در دادگاه‌های ملی محاکمه و به سزای اعمال ننگین خود خواهید رسید.

پاینده ایران

۱۵ ژوئیه ۲۰۲۲

 

امضا کنندگان به ترتیب حروف الفبا:

ایران چنج

جبهه ملی ایران- برونمرز

جمعیت سوسیال دموکراسی ایران

جنبش سکولار دموکراسی ایران

حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات)

سازمان برونمرزی حزب پان ایرانیست

کوشندگان اتحاد مردمان ایران برای دموکراسی

نهاد مردمی