از اعدام دیگر بازداشت شدگان جلوگیری کنیم

 ۱۸ آذر ۱۴۰۱ / ۹ دسامبر ۲۰۲۲

در آستانه دهم دسامبر روز جهانی حقوق بشر و در حالی که در کشورهای متمدن جهان روز به روز بیشتر به آزادی‌های فردی و حقوق سیاسی و اجتماعی انسان‌ها ارج نهاده می‌شود، رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی نه تنها فرزندان ایران زمین را در کوچه و خیابان به گلوله می‌بندد بلکه جوانانی را که تنها از حق آزادی بیان خود استفاده می‌کنند را بازداشت کرده و آنان را مورد شدیدترین شکنجه‌ها قرار می‌دهد.

گزارش‌های موثق حاکی است که پس از اعدام جاوید نام محسن شکاری, قضات مزدور رژیم منفور حکم اعدام دست کم یازده تن از جوانان به اسارت گرفته را صادر کرده‌اند و احتمال اعدام سریع آن‌ها می‌رود.

قضات، مسئولان دست نشانده قوه قضائیه و افراد نیروی انتظامی بدانند که در فردای رهایی ایران از چنگال دیوصفتان اسلامی همگی برابر دادگاه‌های ملی قرار خواهند گرفت و باید پاسخگوی اعمال ضدانسانی خود باشند و لازم است هر چه زودتر به صفوف ملت ایران بپیوندند و دست خود را به خون بهترین فرزندان کشورمان آغشته نسازند.

حزب مشروطه ایران کلیه دولت‌های پایبند به بیانیه جهانی حقوق بشر, سازمان ملل متحد و عفو بین‌الملل را فرا می‌خواند تا از کلیه امکانات دیپلماتیک و سیاسی و اقتصادی خود بهره جویند و مانع اعدام جوانان مبارز ایران که تنها خواستشان اجرای بیانیه حقوق بشر در ‌کشورشان است شوند.

ایرانیان بی‌تردید هرگز تا دستیابی به آزادی و دمکراسی و اجرای بیانیه حقوق بشر در کشورشان دست از مبارزه برنخواهند داشت و پشتیبانان خود یا رژیم منحط در این جدال تاریخی را نیز فراموش نخواهند کرد.

 

پاینده ایران                         زنده باد ملت بزرگ ایران                        حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات)