نادر صدیقی روزنامه‌نگار، مقاله نویس، تحلیلگر سیاسی و تهیه‌کننده نامدار، به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین روزنامه‌نگاران تلویزیونی ملی ایران در پیش از رویدادهای سال ۱۳۵۷ خورشیدی (۱۹۷۹ میلادی) شناخته می‌شود که در سال های غربت نیز، به نوشتن و تهیه و اجرای برنامه های رادیو – تلویزیونی ادامه داده و یادگارهای ارزنده ای از خود بجای گذارده است.
وی از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۹ میلادی (۱۳۸۷- ۱۳۹۸خورشیدی) نماینده بخش فارسی رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی در واشنگتن دی سی، پایتخت ایالات متحده بود. او همچنین در عرصه پژوهش های علمی ومطبوعاتی فعالیت کرده و ۱۹۷۹سه سال نیز عضو هیئت مدیره پروژه ققنوس ایران بوده است. نادر صدیقی در حال حاضر از اعضای ارشد انستیتوی پژوهشی تحقیقات و پیش بینی تجربی در آمریکاست، نهادی که دقیق ترین نظرسنجی ها در زمینه تحولات شتاب آلود ایران را تهیه و در اختیار رسانه ها و افکار عمومی قرار می دهد. او همچنین عضو هیئت مدیره سازمانی بنام «فرشتگان آبی پوش»، یک سازمان غیرانتفاعی پشتیبان مجریان قانون در آمریکاست و عضویت افتخاری و مشاورت چند نهاد مدنی و غیرانتفاعی ایرانی – آمریکائی را برعهده دارد
آقای صدیقی در سال های فعالیت های رادیوئی از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ میلادی (۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷خورشیدی) در مقام جانشینی زنده یاد “تورج فرازمند” یکی از برجسته ترین چهره های مطبوعات ایران، برنامه رادیویی پرشنونده ای را در رادیوی «صدای ایران» در لس آنجلس، با نام «پرتوی دیگر» تهیه و اجرا می کرد.
او در عنفوان جوانی در ابتدای حرفه رسانه ای، در سال ۱۳۴۶ خورشیدی (۱۹۶۷ میلادی) به عنوان گوینده اخبار در تلویزیون ملی ایران در تهران مشغول به کار شد و چندی بعد به عنوان رئیس بخش خبر در تلویزیون مرکز آذربایجان منصوب گردید. سه سال پس از آن تاریخ در تهران معاون سردبیر خبر تلویزیون کانال ۲ و اندکی پس از آن به سردبیری بخش اخبار شبکه سراسری برگزیده شد.
نادر صدیقی در ۱۲بهمن ماه ۱۳۵۴خورشیدی (اول فوریه ۱۹۷۶ میلادی) برای ادامه تحصیل در فوق لیسانس رشته اقتصاد راهی لندن شد و د ر همانحال بعنوان خبرنگار ارشد در دفتر نمایندگی رادیو- تلویزیون ملی ایران در پایتخت بریتانیا به فعالیت حرفه ای ادامه داد ولی دو سال و نیم بعد، پیش از پایان دوره دانشگاه، به علت بحران داخلی کشور به تهران فراخوانده شد.
از جمله دستاوردهای حرفه ای آقای صدیقی، تدوین و گویندگی بخش فارسی مجموعه مستندهای «قیامهای بدور از خشونت» به تهیه کنندگی و کارگردانی مستند ساز مشهور آمریکائی “استیو یورک” است که کاندیدای دریافت جایزه مشهور «امی» شد.
آقای صدیقی مقالات متعددی به زبان های فارسی و انگلیسی برای نشریات مختلف در اروپا و آمریکا نوشته و با برخی از آنها همچنان همکاری دارد. او همچنین نویسنده کتاب‌های «نقش نفت در صنعتی‌سازی ایران» و «تأثیر فاجعه‌بار انقلاب فرهنگی در چین» است. او به طور گسترده ای در خاورمیانه، آسیا و اروپا سفر کرده است و اغلب در کنفرانس هایی در ایالات متحده و خارج از کشور سخنرانی می کند.
وی فارغ التحصیل مدرسه بازرگانی ایران و نیز دارای مدرک لیسانس روزنامه نگاری از دانشکده علوم و ارتباطات جمعی، در تهران است.