رژیم جمهوری اسلامی در هراس از تداوم خیزش ملت ایران و سرنگونی ناگزیر، بار دیگر به بهانه‌های گوناگون، از “سب نبی” و “اهانت به مادر پیامبر اسلام” تا قاچاق مواد مخدر، دست به کشتار ایرانیان زده است تا شاید ترسی بر دل‌های مبارزان بیفکند و چند صباحی بر عمر پرنکبت خود بیفزاید.

در حالی که در دو هفته گذشته بیست تن از هم‌میهنان بلوچ اعدام شدند، امروز نیز دستکم هفت نفر به دار آویخته شدند. “هرانا”، ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران، اعلام کرد که که طی یازده روز گذشته در جمع حکم اعدام ۵۷ تن در زندان‌های جمهوری اسلامی اجرا شده است.

ابعاد فاجعه هنگامی روشن‌تر می‌شود که به گزارش دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو از ابتدای سال میلادی جاری تا ابتدای این هفته ۲۰۹ نفر توسط جمهوری اسلامی در ایران اعدام شده‌اند.

افزون بر اعدام‌شدگان اخیر، شمار زیادی از فعالان حقوق بشر به ویژه کسانی که در جریان انقلاب “زن زندگی آزادی” به اتهام استفاده از حق آزادی بیان دستگیر شده‌اند، به زندان‌های طولانی مدت و جریمه‌های سنگین محکوم شده‌اند.

در بین محکومین اخیر خانم فاطمه سپهری فعال اجتماعی مشروطه‌خواه نیز حکم ناعادلانه هژده سال زندان را دریافت کرده است.

ما نسبت به کلیه احکام غیر انسانی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ابراز انزجار کرده و آن‌ها را به شدت محکوم می‌کنیم و خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران هستیم.

حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات) از آغاز ایجاد با مجازات اعدام مخالفت کرده و در اصول منشور اعتقادی خود بر این موضوع تاکید کرده است. بی‌تردید در ایران پس از جمهوری اسلامی، مجازات اعدام و هرگونه شکنجه وجود نخواهد داشت.

 

پاینده ایران                   زنده باد ملت بزرگ ایران                حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات)