تجاوز نیروهای طالبان به ایران را محکوم می کنیم

سیاست خارجی سراسر اشتباه رژیم جمهوری اسلامی در طول دوران این رژیم ایران ویرانگر, صدمات بسیاری به منافع ملی ایران وارد آورده است که بر کسی پوشیده نیست. از گروگانگیری اعضای سفارت آمریکا در تهران تا تحریک شیعیان عراق به شورش در زمان صدام حسین و تداوم بیهوده جنگ با رژیم بعثی عراق پس از آزادی خرمشهر, و نیز تهدید دائمی دولت اسرائیل به نابودی, از پشتیبانی نظامی از رژیم سفاک بشار اسد در سوریه تا به آتش کشیدن سفارت و کنسولگری دولت عربستان سعودی در تهران و مشهد, و حمایت از حزب الله لبنان و حوثی های یمن لطمات بسیاری به موقعیت برتر ایران در خاورمیانه زده است.

استراتژی زیانبار, ضعف و انزوای بین المللی جمهوری اسلامی اینک خود را در رابطه با کشور همسایه  افغانستان نیز نشان می دهد به طوری که حکومت قرون وسطایی طالبان را متوهم به امکان نقض تمامیت ارضی ایران و زیرپاگذاشتن حقوق ملت ایران ساخته است.

خودداری حکومت طالبان از اجرای قرارداد هیرمند در مورد حق کشورمان از منابع آبی مشترک و نیز اظهارات توهین آمیز برخی از مقامات امارت اسلامی حاکم بر افغانستان نسبت به ایران اکنون از مرز بی اعتنایی و توهین فراتر رفته و به تجاوز به خاک ایران و کشتن سربازان سلحشور ایران زمین انجامیده است.

حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات) حمله نیروهای طالبان به خاک کشور عزیزمان و قتل سربازان مدافع آب و خاک و تمامیت ارضی ایران را شدیدا محکوم می کند.

طالبان باید بدانند ملت ایران هرگز و در هیچ شرایطی قتل فرزندان جان بر کف خود را فراموش نخواهد کرد و لحظه ای از دفاع از سرزمین خود غافل نمی شود و متجاسرین را به شدیدترین وجه به سزای اعمال خود خواهد رساند.

 

پاینده ایران                       زنده باد ملت بزرگ ایران                   حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات)