در سوگ هموطنان معدنکار طبس

1

در سوگ هموطنان معدنکار طبس

 

بار دیگر ده‌ها کارگر زحمتکش معدنکار کشورمان در نتیجه بی‌توجهی مقامات جمهوری اسلامی به شرایط طاقت‌فرسای کاری، و سودجویی مقاطعه‌کاران و سرمایه گذاران در استخراج معادن، جان خود را از دست دادند.

حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات) خود را در اندوه مرگ، و در واقع قتل، این کارگران شریف، شریک و همدرد می‌داند و به خانواده این عزیزان و کلیه معدنکاران و کارگران میهنمان تسلیت می‌گوید.

بر پایه آمار منابع معتبر خبری در شش ماه نخست سال جاری بیش از ده حادثه در معادن ایران رخ داده است. آمار رسمی سازمان پزشکی قانونی ایران نیز حاکی از آن است که تنها در سال گذشته دو هزار و صد و پانزده نفر کارگر در حوادث کاری کشته و بیش از بیست و هفت هزار نفر زخمی و مصدوم شده‌اند. جدا از این آمار دلخراش، میلیون‌ها کارگر ایرانی دستمزدی به مراتب کمتر از تامین حداقل معیشت زندگی و زیر خط فقر دریافت می‌کنند.

رهبران بی‌کفایت و مسئولان نالایق جمهوری ایران ویرانگر اسلامی که منابع مالی و امکانات کشور را صرف کمک به تروریست‌های نیابتی خود، از حوثی‌های یمن تا حزب‌الله لبنان و حماس و تجهیز تسلیحاتی آنان می‌کنند، در بیش از چهار دهه گذشته به روشنی نشان داده‌اند که هرگز در اندیشه بهبود شرایط کار و زندگی کارگران و اقشار کم درآمد حقوق بگیر نبوده‌اند و برای تامین زندگی زحمتکشان ایران گامی برنداشته‌اند و بر نخواهند داشت.

بی‌تردید با سرنگونی جمهوری اسلامی، کارگران ایران همانند همتایان خود در کشورهای پیشرفته، از جمله اروپا و آمریکا، از حقوق و امکانات بهتری برخوردار شده و در رفاه و شرایط کاری مناسب و شایسته‌ای خواهند زیست. آرزو می‌کنیم کارگران زحمتکش ایران با سازماندهی خود، هر چه زودتر در کنار دیگر هم‌میهنان، شرایط و نیروی لازم برای عبور از جمهوری قرون وسطایی اسلامی و دستیابی به زندگی بهتر را فراهم آورند.

 

پاینده ایران                       زنده باد ملت بزرگ ایران                     حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات)